2009. január 26., hétfő

A SZÉP BÚTORKERESKEDŐ ASSZONY

Literature Fight felsőfokon – így foglalható össze legtalálóbban országjárásunk "Muszkatesvérrel". Igazán kellemes meglepetés fogadott minket Székelyhídon: olvasókkal zsúfolt terem, finom alföldi bor, szemrevaló hölgyek és tánc, tánc, tánc… Vendéglátónk, Béres Csaba polgármester fiatal közösség élén dolgozik: könyvbemutatónkon lelkes diákok tapsoltak, igaz, Muszkával ezúttal sem kegyelmeztünk, a kezdeti lírai hangvételű szövegek után beakasztottunk nekik szókimondással, ahogy kell. ;-) Velünk olvasott fel az E-MIL tavalyi Méhes György debüt-díjasa, Jancsó Noémi is, akit hiába próbáltunk marasztalni a rendezvény után, sietett vissza Kolozsvárra, mert egy barátnője kínai szilveszterre hívta (ajánlottam, hogy rendezek én akkora székely szilvesztert, de ő kínaira vágyott…). A szerzői dedikálásokat hatalmas érmelléki bál követte, amelyen Muszka pad alá röhögtette muscariculumával a tömeget, jómagam pedig versenyt táncoltam a szép asszonyokkal, akik közül nekem a legjobban a bútorkereskedő tetszett. Kérdezte is Muszka illedelmesen másnap reggel, hogy ott maradnék-e, ő évente egyszer meglátogatna, esetleg segítene nekem kihordani a nagyszobaszekrényeket a TIR-autóba… – Ejsze inkább daciázzunk hazafelé – vigyorogtam, s azzal szeltük is át a Királyhágót győztes hadjáratunk után, melyről beszéljenek az alábbi képek.